Methode Ontwikkelingskunde

Laboratorium aan de hand van het “vloermodel” Ontwikkelingskunde

In de grote groep wordt toegelicht hoe ontwikkelingskundige fases werken, om vervolgens in kleine groepen deze verder toe te passen en het bewegend werken te beleven. Aan de hand van een concrete vraag of thema doorlopen de deelnemers de stappen van ontwikkeling om van een onderzoeksvraag te komen naar een helder inzicht, aangevuld met bijbehorende stappen rondom dit thema of vraag.

Deze bijeenkomst stelt je in staat om te voelen hoe het gefaseerd werken kan bijdragen tot een effectieve begeleiding. Daarnaast stelt het je in staat om te ervaren wat een ontwikkelingskundige benadering kan betekenen in jouw praktijk.

Een dagdeel waarbij de ervaring voorop staat, waardoor je als deelnemer zelf kunt ervaren hoe een ‘bewegend vloermodel’ kan ondersteunen in een ontwikkelingsvraagstuk. Het is erg geschikt voor coaches en supervisoren die hun arsenaal aan werkvormen graag uitbreiden en een laagdrempelige manier om in contact te komen met het de Methode Ontwikkelingskunde©.

Daarnaast is dit een passende vorm om met hulp- en dienstverleners een reflectiemiddag te verzorgen die anders is én werkt dan de gangbare wijze van werken. Deze inspiratie kun je op andere plekken inzetten voor bijvoorbeeld intervisie of supervisie bijeenkomsten.

Duur: 4 uren in voornamelijk kleinere groepen – Locatie: incompany of centraal in Amersfoort

Investering: €500 per deelnemer (prijs exclusief BTW en eventuele zaalhuur)

Interesse? Neem contact op via het contactformulier.

Testimonials:

  • Door de spiraal te lopen voel je direct wanneer er beweging gaat ontstaan. Het nodigt uit om te bewegen en in beweging te komen! De vraagkaartjes hielpen om niet af te dwalen. De vragen zijn erg compleet en brengen je op een goed spoor.
  • Intrigerend om te zien hoe de grondplaat intuïtief werkt en niet stopt voordat je concreet bent geworden. Ik ga het vaker inzetten bij de leersupervisies die ik geef.
  • Wat een bijzondere manier om zo met elkaar aan de slag te zijn en je toch door de werkvorm goed in je eigen verhaal kunt blijven. Het had iets heel intiems in de grote groep.