Binnen de Methode Ontwikkelingskunde© maken we gebruik van visuele producten die medewerkers in staat stellen om regie en eigenaarschap te nemen in het ontwikkelen van zichzelf en de ander. Deze innovatieve wijze van samenwerken tilt leidinggeven, samenwerken en begeleiden, naar het High Impact Learning.
De methode en materialen zijn ontwikkeld vanuit de andragogische benadering, waarbij visuele ondersteuning gebaseerd is op voelen, willen, denken en handelen. Hierdoor is het ontwikkelingsrendement hoog. De verdieping maakt het mogelijk om op vaardigheidsniveau de inzichten toe te passen.
Adrianne: “Kortgezegd zijn alle materialen uiteindelijk een specifieke vaardigheidstraining omdat we er van uitgaan dat professionals vaak wel weten hoe het zou moeten, maar de vertaalslag missen naar het doen. Omdat die wens er wel is, vraagt dit uiteindelijk een stapsgewijze benadering die planmatig en effectief is, en daarna te generaliseren, waardoor je de vaardigheid je eigen maakt en professionals competenter wordt.”
De methode wordt inmiddels zeer divers ingezet door onder andere hulpverleners, medisch specialisten, (leer)supervisoren, managers, begeleidingskundigen, psychologen, teamleiders, (team)coaches en consultants.
Social@visors heeft een aantal materialen en praktische tools ontwikkeld. Dat aanbod is zeer divers en bevat o.m.:
- een methodiekhandboek,
- downloadbare documenten,
- bordspelen voor toepassingen in het bedrijfsleven, het verenigingsleven, het onderwijs en voor hun begeleiders,
- alsook kaartensets gebaseerd op de Methode Ontwikkelingskunde©.